تامر أمين / الموظفين لازم نسرح نصهم ومش حرام تسريحهم ده لصالح مصر


خلال برنامجه علي قناة الحياة ( الحياة اليوم ) تعليقاً علي رئيس التنظيم و الادارة الذي صرح بعدم وجود تعيينات جديدة مره اخري و الأمر ده انتهي ، أيد الاعلامي تامر أمين كلام رئيس هيئة التنظيم و الإدارة .




وقال تامر أمين لابد من اعادة هيكلة الموظفين ولابد من تسريح نصف الموظفين فكيف يكون الصين اللي عدد سكانهم مليار ونصف وعدد موظفينها 2 مليون فقط وفي مصر 6 مليون مواطن تخدم 90 مليون يعني كل موظف بيخدم 133 مواطن فقط .

واستكمل تامر امين حواره اللي هيقولي احنا محتاجين موظفين زيادة علشان ناخد الخدمة صح  لانها غير مرضية ، هقول لهم كلامكم صح الخمة سيئة لكن بسبب زيادة الموظفين في القطاع الحكومي ولابد من تسريح اكثر من نصف عددهم .
و أكد معدل أداء موظف الحكومة في اليوم 22 دقيقة فقط وده مينفعش لازم يشوفو مكان تاني يشتغلو فيه كفايه كده لصالح البلد دي .

يذكر أن أحد بنود اتفاقية صندوق النقد الدولي لإقراض مصر مبلغ 12 مليار دولار كان لابد من إعادة هيكلة الجهاز الإداري للدولة  وتقليص العمالة به .





تطبيق اخباري
المكان: مصر الشرق الأوسط
تنويه : الصور والفيديوهات في هذا الموضوع على هذا الموقع مستمده أحيانا من مجموعة متنوعة من المصادر الإعلامية الأخرى. حقوق الطبع محفوظة بالكامل من قبل المصدر. إذا كان هناك مشكلة في هذا الصدد، يمكنك الاتصال بنا من هنا.

عن الموقع

NEWS TV المصداقية مبدء و الحقيقة هدف و حرية الشعوب إهتمامنا

التعليقات
0 التعليقات

0 التعليقات لموضوع "تامر أمين / الموظفين لازم نسرح نصهم ومش حرام تسريحهم ده لصالح مصر"


الابتسامات الابتسامات